15 februari 2012

som på beställning..

Efter att jag skrivit inlägget om att jag hoppades på att Oskars immunförsvar blivit bättre började han tok hosta. Va bara att ge han hostmedicin å inhalera. 3 dagar på förskolan hann han vara innan han blev sjuk. Eller sjuk vet jag inte om han är. Ingen feber eller andra förkylningstecken. Kan ju vara nåt å göra med den torra luften vi har ute nu oxå. Får se hur natten verkar ifall han kan fara på förskolan imorgon. Skulle vara riktigt bra om han kunde gå hela den här veckan så han kommer in i gruppen bra..

Måste ta å ringa doktor Ingela i Sunderbyn så han får nån bättre medicin.

Monika, skriv en kommentar om vad medicinen din son hade som du tyckte va bra så ska jag diskutera med Ingela om den :-) tack på förhand! :-)

1 kommentar:

Monika sa...

Men Emma!! Herregud...nu sätter du mig på prov!
Jag är ju en gammal farmor;) hur ska jag minnas vilka mediciner vi surrat om?..
Vad jag vet som var tokbra när sonen var som sämst med riktigt hemsk hosta med sån där SEG slem som man bara ville dra ut ur honom var en medicin som heter: Acetylcystein. Det konstiga är bara att på fass står det att man ska vara försiktig i samband med astma!
Men faktum är att när han hade som värst så var det acetylcystein, betapred, atrovent och ryggdunkning (knacka med dina händer upprepade gånger på ryggen och då lossnar slemmet)som gav resultat.
Jo just ja! Undrar om vi kan ha surrat om Teovent?

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19810206000074&DocTypeID=7

Det var kanonbra när det var riktigt trångt i bröstet och mer akut.

Hoppas att du förstår vad jag skriver...annars: RING!

Kramar i massor!
/Monika